Wednesday, April 10, 2013

:: ...MuHASAbah CINTA... ::

Alhamdulilah dengan nikmatMu dapat ku tempuh lagi hidup yang dirasakan semakin mencabar. Sungguh banyak nikmatMu yang telah dikecapi namun sebagai hamba masih lagi yang ku harapkan terus dan terus..ajaib ku rasa apabila nikmat dariMu terus ku terima melimpah ruah tanpa aku sedar..apakah aku masih tidak bersyukur..memang benar mujahadah yang paling susah adalah mujahadah pada diri sendiri..sesungguhnya aku terus mencuba walau aku kecundang di pandangan manusia namun ku harap tidak kecundang disisi penciptaku..Doaku semoga nikmat iman dan ujian ini terus tidak hilang dariku sekiranya ianya terus mendekatkan diriku denganMu.."Keep moving Forward"
 
Lagu di bawah menguatkan ku di kala semangat untuk terus berjuang turun dan naik..liriknya diamati agar diri ini tidak terus tersasar dari landasan yang benar..aku hanya menumpang didunia ini..akhirat jua yang abadi segala nikmat aku kecapi aku sangat hargai walau segalanya hanya sementara namun aku bersyukur..akan aku terus melangkah walau kekadang aku terduduk termanggu memikirkan kehendak yang aku inginkan..walau aku tahu segalanya..namun aku tidak memiliki kuasa sehebatMu Ya Allah untuk merubah segalanya dalam sekelip mata..kepadaMu ku berserah segalanya..
 
"tuhan merancang kita jua merancang..namun sebaik-baik perancangan adalah perancangan Allah" ..tetiba teringat inilah maksud ayat suci Mu yang pernah aku nasihatkan buat kawan-kawan seketika dulu..namun kini ianya membawa maksud yang besar ertinya dalam hidupku..betapa besarnya kebesaranMu Ya Allah..akan ku terus mendekatimu demi zuriatku..berilah aku kekuatan dan tunjukanlah aku jalan yang benar...amiin

MUHASABAH CINTA KU
 
Wahai... Pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Kupasrahkan semua padaMu

Tuhan... Baru ku sadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini kuharapkan cintaMu

Kata-kata cinta terucap indah
Mengalun berzikir di kidung doaku
Sakit yang kurasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya ilahi....
Muhasabah cintaku...

Tuhan... Kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku denganMu


(Lagu: edCoustic) 

"daripadaMu kami datang, dan kepadaMu jua kami kembali"

No comments:

Post a Comment