Wednesday, March 16, 2011

Pesanan Rasululah s.a.w Buat insan yang bernama WANITA..

Peringatan kepada diri ini yang semakin hari semakin jauh dengan-Nya..sedang nikmat dariNya dikecapi dari hari ke hari..

Kerisauan mula terasa untuk membesarkan ank-anak tersayang..Ya Allah tunjukanllah aku jalan yang benar dan yang engkau redhai dalam urusan hambamu ini membesarkan amanah dari Mu ini..takut..bimbang..semoga dipermudahkan..

Buat anak dara tersayang..InAllah mama doakan moga menjadi anak solehah dan berjaya di dunia dan akhirat yang abadi..

Buat anak didik tersayang..yang bergelar wanita..doa ku semoga sentiasa berada dalam lindungan dan rahmatNya..kerisauan semakin hari dengan teknologi terkini menambat hati mereka untuk terus bersosial..sehingga kekadang terduduk dan termenung sejenak untuk memahami nya sedang diri terus berdoa agar dilembutkan hati mereka untuk menghidupkan ukhuwah islamiah dan bukan dengan cara ukhuwah cara 'carcamarbawiah'..sehingga kalau ditanya mereka tersentak dan tidak sedar akan perbuatan mereka itu..

Kurasakan tanggungjawabku sangat berat sebagai pendidik anak2 remaja sekarang..Ya Allah permudahkan lah urusan ku ini dan tunjukanlah aku jalan yang benar..InsyaAllah..


No comments:

Post a Comment