Monday, May 17, 2010

Hanya kerana itu..


Hmm..dah lama tak coretkan sesuatu..macam tak tahu kenapa..malas kot..pagi nie macam tak de mud..asignment banyak nak tanda..tapiiiiiiiiiiiiiiii..xde mud........smlm tido lewat kot..lepas pukul 4.30pg pun tak tido lagi..Ya Allah berilah aku kekuatan untuk teruskan perjuangan hidup ini..berilah aku kekuatan dalaman agar dapat aku rasakan yang kehidupan n diri aku ini diperlukan.. Ku hanya insan biasa yang tak lari dari melakukan kesalahan..n ku bukan sesiapa untuk menghukum seseorang walau sehebat mana pun ape yang telah dilakukan ke atas aku kerana ianya pinjaman semata-mata..

Semua yang berlaku dugaan n ujian...n ujian adalah guru senyap terhebat yang mengajar aku banyak perkara..namun manusia biasa setiap detik ader shj dlm diri ini yang tak pernah kene di mata..walau diri ini cuba merubah sesuatu namun kita hanya merancang..Ku hanya berdoa dan terus berdoa agar diberi kekuatan dalaman yang berterusan..semoga tidak tergelincir lagi ke landasan yang tidak sepatutnya..

Ku cuba mengamalkan amaln terbaik kurasakan buat insan yang di uji. Tiga langkah sabar yang sesuai diamalkan:
1. ucaplah 'innalilah wailaihirajiun...' bagi perkara yang berlaku
2. ucaplah 'Aku redha dengan ujianmu ini'
3. ucaplah 'Ya Allah gantikanlah aku dengan sesuatu yang lebih baik'

Namun, kekadang aku hanya pandai bercakap,,namun aplikasi kurang..ku coretkan sesutu supaya aku sedar bahawa aku hanya insan biasa yang selalu melakukan dosa walau setiap kali itu melakukan amalan..

Ya Allah jadikanlah aku seoarang insan yang sentiasa membuka jalan bagi ke arah kebaikan..bukan untuk menutup pintu rahmat yang telah dibuka olehNya..walaupun aku tersiksa tapi ku tahu bahawa ader yang lebih berkuasa lebih mengetahui segalanya..semoga aku tidak tersasar dengan godaan seterusnya..

Ingatlah bahawa kite insan biasa, segalanya hanya pinjaman di dunia, tiada siapa memeliki sesiapa..fikirkan sejenak ape yang kiter mahu di dunia ini..? bersyukurkah kiter dengan ape yang ader..bibir mudah mengukir kata..tapi hatilah yang tahu segalanya..

Sisapa kita di bumi Allah ini..terimalah ape yang dah disebut sebagai qada dan qadar..jgnlah ditanya kenape dan kenape tak macam dirancang and kenape org lain dikurniakan..kerana "sesuatu yang terjadi adalah dari Allah, dan kepadanya juga kite meminta"..waAllahu 'alam..



Note: Berzikir........n selawat selalu.......ingatlah wahai aku...........ikan tu macam comel je kan..xde dosa...ciptaan Allah yang syumul...

No comments:

Post a Comment